Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Αναθέσεις μαθημάτων κλάδου Π.Ε 04: Για ενημέρωση της Ε.Λ.Μ.Ε. Ν.Καβάλας γράφει η Αναστασία Κοντομάρκου.


Ονομάζομαι Αναστασία Κοντομάρκου. Είμαι καθηγήτρια Γεωλόγος (κλάδος ΠΕ04, ειδικότητα 05) με οργανική θέση στο 6ο Γυμνάσιο Καβάλας.

Τον Ιούνιο του 2010 και ενώ υπήρχε ήδη μια Φυσικός στο Γυμνάσιο, τοποθετήθηκε  μια δεύτερη Φυσικός. Οι ώρες Φυσικής τότε (μάθημα πρώτης ανάθεσης γι'αυτήν ) που περίσσευαν απο την πρώτη Φυσικό ήταν 2. Την ίδια εποχή οι ώρες της Γεωγραφίας ήταν 20Το οργανικό κενό που δόθηκε ήταν για Φυσικό (παρόλο που η νομοθεσία λέει ότι τα κενά καλύπτονται κατά προτεραιότητα από την ειδικότητα με τις περισσότερες ώρες και παρόλο που υπήρχε ήδη μια Φυσικός στο Γυμνάσιο).  Η δευτερη Φυσικός τοποθετήθηκε το 2010.

Τον Ιούνιο του 2011, με την αριθμΦ.11.3/3995/13-7-2011 απόφαση του Περιφ.Δ/ντη Ανατ.
Μακεδονίας και Θράκης που στηρίχθηκε στην αριθμ,19/24-6-2011 πράξη του ΠΥΣΔΕ Ν.Καβάλας τοποθετήθηκα οργανικά στο εν λόγω Γυμνάσιο, εφόσον οι ώρες Γεωγραφίας (μάθημα πρώτης ανάθεσης για εμένα) ήταν 16. Εν τω μεταξύ, είχε καταργηθεί και το αθλητικό Γυμνάσιο, το οποίο υπάγονταν στο 6ο και δεν απέμειναν  καθόλου ώρες Φυσικής για την Φυσικό που τοποθετήθηκε δεύτερη (υπεραριθμία;) 

Σήμερα οι ώρες στο σχολείο είναι: 16 Φυσικής, 16 Γεωγραφίας, 16 Βιολογίας, 8 Χημείας και 3 υπεύθυνου εργαστηρίου, συνολικά 59.
Το υποχρεωτικό ωράριο που έχουμε οι καθηγήτριες ΠΕ04 είναι: 18ώρες η πρώτη τοποθετηθείσα Φυσικός, 16 ώρες η Φυσικός που τοποθετήθηκε δεύτερη, 18 ώρες η Βιολόγος και 16 ώρες η Γεωλόγος, συνολικά δηλαδή  68 ώρες. Επομένως  κάποια πρέπει  για 9 ώρες να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο.
Επισημαίνω ότι η μοναδική περίπτωση που κρινόμαστε ενιαία κατά κλάδο (φυσικοί, γεωλόγοι κ.λ.π.) είναι στην υπεραριθμία όπου φεύγει ο τελευταίος τοποθετηθείς του κλάδου συνολικά.
-       Με την πρώτη απόφασή της η Δ/νση Δ/βάθμιας Εκμ/σης Καβάλας (η οποια πάρθηκε μετά απο τηλεφωνική επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας)  αναγνωρίζει ότι δεν τίθεται θέμα υπεραριθμίας  και μετακινεί  για 1 ώρα την Φυσικό που δεν έχει μαθήματα α'ανάθεσης.
      _   Σχεδόν ένα μήνα αργότερα μετά απο τηλεφωνική επικοινωνία με την δεύτερη Φυσικό το          
           Υπουργείο (η ίδια υπάλληλος) αποφάσισε διαφορετικά και με δεύτερη απόφασή της, η          
           Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπ/σης Καβάλας μετακινεί εμένα για  8 ώρες ως τελευταία 
           τοποθετηθείσα του κλάδου και επομένως θέτει θέμα λειτουργικής υπεραριθμίας. (αρθρ.14
           παρ.9 του ΠΔ50/1996 όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ100/97)

Υπάρχουν δηλαδή για το ίδιο θέμα δυο αντίθετες αποφάσεις: η πρώτη λέει ότι φεύγει η Φυσικός που δεν έχει ώρες πρώτης ανάθεσης και η δεύτερη ότι φεύγω εγώ  η Γεωλόγος που είμαι τελευταία τοποθετηθείσα του κλάδου συνολικά (λειτουργικά υπεράριθμη). Η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Καβάλας, ενώ μου είχε πει οτι θα ζητήσει γραπτές διευκρινήσεις από το Υπουργείο, μέχρι σήμερα δεν το έχει κάνει (Το θέμα προέκυψε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2011).
Εδώ να επισημάνω οτι βλέποντας εγώ πως η Δ.Δ.Ε. δεν κάνει αλλήλογραφία με το Υπουργείο, τηλεφώνησα εγώ (αφού λόγω του υπαλληλικού κώδικα δεν μου επιτρέπεται να κάνω έγγραφο ερώτημα απευθείας στο Υπουργείο). Μίλησα με την ίδια υπάλληλο που είχε δώσει τις δύο αντίθετες ερμηνείες και της έθεσα υπόψιν οτι η δεύτερη τοποθετηθείσα Φυσικός παραμένει στο σχολείο χωρίς να έχει καθόλου ώρες μαθήματος α'ανάθεσης. Τη ρώτησα δηλαδή αν θα κριθούμε ενιαία κατα κλάδο (ώστε να φύγει ο τελευταίος τοποθετηθείς του κλάδου) αυτοί που έχουν 16 ώρες μαθήματος α'ανάθεσης μαζί με αυτούς που δεν έχουν καθόλου. Μου απάντησε ότι θα έπρεπε πριν την προκύρηξη του οργανικού κενού του Γεωλόγου, να είχε κριθεί υπεράριθμη η Φυσικός που είχε πάρει την οργανική με δύο ώρες μαθήματος α'ανάθεσης και που πλέον από την πρώτη χρονιά της τοποθέτησής της δεν είχε καθόλου ώρες μαθήματος α'ανάθεσης.



Τα  ερωτήματα που τίθενται είναι:

α) Πώς δόθηκε η οργανική στην Φυσικό αφού  για το μάθημα της φυσικής δεν υπήρχαν παρά 2  ώρες,  διότι υπάρχει στο σχολείο  Φυσικός που τοποθετήθηκε προγενέστερα με 18 ώρες υποχρεωτικό ωράριο; Με αυτόν το τρόπο βρέθηκα να είμαι τελευταία τοποθετηθείσα, διότι το οργανικό κενο δόθηκε για Φυσικό (υπήρχαν 2 ώρες φυσικής) και όχι για Γεωλόγο (υπηρχαν 20 ώρες γεωγραφίας) όπως θα έπρεπε κανονικά

β) Η οργανική της δεύτερης Φυσικού υφίσταται σήμερα, που δεν έχει καθόλου ώρες μαθήματος  μαθήματος α΄ανάθεσης;
Μήπως  θα έπρεπε  πριν την προκύρηξη οργανικής θέσης  Γεωλόγου να τεθεί θέμα υπεραριθμίας  για την Φυσικό αφού δεν είχε πλέον καθόλου ώρες  μαθήματος πρώτης ανάθεσης;  Σε ειδικότητες που πλεονάζουν 11 ώρες και άνω, (στην προκείμενη περίπτωση πλεονάζουν 16 ώρες, όσο είναι το υποχρεωτικό ωράριό της) δεν υφίσταται οργανική υπεραριθμία;

γ)Μπορεί το ΠΥΣΔΕ να με κρίνει υπεράριθμη ή λειτουργικά υπεράριθμη και με ποια διαδικασία; Δεν θα έπρεπε να γίνουν πίνακες όπως προβλέπει το ΠΔ50/95 όπως προποποιήθηκε από το ΠΔ 100/97; (Δεν έγιναν στην περίπτωσή μου)

δ) Όσο αφορά την Υπεραριθμία του κλάδου ΠΕ04, συμβαίνει το εξής:
-        Στο ΠΔ50/96, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ100/97, αρθρ.14 παρ.3α, αναφέρεται“Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ιδίου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν εντός τριών εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι” Δεν αναφέρει δηλαδή ότι οι εκπαιδευτικοί του ΠΕ04 κρίνονται στην υπεραριθμία  ενιαία κατά κλάδο. Το αντίθετο μάλιστα: λέει κατά κλάδο ή ειδκότητα. Μήπως αυτό σημαίνει οτι όπου υπαρχει μόνο κλάδος κρίνονται κατά κλάδο (π.χ. Φιλόλογοι) και όπου υπάρχει ειδικότητα κρίνονται κατά ειδικότητα;
-        Στην εγκύκλιο 50946/Δ2/6-5-2010, αναφέρει “Η κρίση και άρση της υπεραριθμίας των εν λόγω εκπαιδευτικών (ΠΕ04) θα γίνει ενιαία κατά κλάδο”. Μία εγκύκλιος όμως, εκδίδεται για να δίνει οδηγίες για την καλύτερη εφαρμογή ενός νόμου ή μιας ΥΑ ή ενός ΠΔ. Δεν μπορεί να ορίζει διαφορετικά πράγματα από οτι ορίζει ο νόμος ή η Υ.Α  ή το Π.Δ. για το οποίο εκδόθηκε, και πάντως είναι κατώτερης ισχύος από ένα Π.Δ. Στα δύο Π.Δ. δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός των εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικούς ΠΕ04 και τους άλλους εκπαιδευτικούς. (Μήπως η Ο.Λ.Μ.Ε. θα έπρεπε να εξετάσει για ποιόν λόγο οι καθηγητές του κλάδου ΠΕ 04 εξετάζονται με διαφορετικό τρόπο από τους άλλους εκπαιδευτικούς;)

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι να αφήνω τις 8 από τις 16 ώρες Γεωλογίας-Γεωγραφίας (μάθημα α'ανάθεσης για εμένα) οι οποίες υπάρχουν στο σχολείο της οργανικής μου θέσης και να μετακινούμαι στο 4ο ΕΠΑΛ για να διδάξω μαθήματα β'ανάθεσης. Τις ώρες του μαθήματος που αφήνω θα τις διδάξουν οι υπόλοιπες εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 (Βιολόγος, Φυσικοί) σαν μάθημα β'ανάθεσης (ποιότητα εκπαίδευσης!). Κατά την συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 1-11-2012 η οποία επικύρωσε την απόφαση του Δ/ντή Δ/βάθμιας Ελπ/σης Καβάλας να μεκτακινηθώ για συμπλήρωση ωραρίου στο 4ο ΕΠΑΛ ως λειτουργικά πλεονάζουσα, όπως και κατά τη συζήτηση της ένστασής μου στις 22-11-2012 τα ανέφερα όλα αυτά γραπτά και προφορικά, αλλά η απάντηση που πηρα ήταν αρνητική! Δεν εξετάζουν το ότι έδωσαν οργανική το 2010 στην ειδικότητα με τις λιγότερες ώρες α'ανάθεσης δηλαδή σε Φυσικό (2 ώρες)  και όχι στην ειδικότητα με τις περισσσότερες ώρες (20), δηλαδη σε Γεωλόγο. Δεν εξετάζουν το γεγονός ότι έπρεπε η δεύτερη τοποθετηθείσα από τις Φυσικούς να έχει ήδη κριθεί υπεράριθμη αφού δεν έχει καθόλου ώρες μαθήματος α'ανάθεσης. Δεν εξετάζουν το ουσιαστικό αποτέλεσμα αυτής της απόφασής τους, που είναι οτι αφήνω μαθήματα α'ανάθεσης και πηγαίνω να διδάξω μαθήματα β'ανάθεσης, ενώ συγχρόνως αυτά που θα αφήσω θα τα διδάξουν ειδικότητες που τα έχουν σαν β'ανάθεσης. Αυτό που μου είπαν είναι οτι εξετάζουν το θέμα  μόνο στο τελευταίο του κομμάτι, οτι δηλαδή μετακινούμαι σαν τελευταία τοποθετηθείσα του κλάδου χωρίς να εξετάζουν το πώς βρέθηκα να είμαι τελευταία τοποθετηθείσα. Στο σημείο αυτό οφείλω να πω ότι οι δύο αιρετοί εκπρόσωποί μας στο ΠΥΣΔΕ (η κυρία Αρσένη και ο κύριος Τότης στην πρώτη συνεδρίαση καθώς και η κυρίαΑρσένη και ο κύριος Πετρούσης στη δεύτερη συνεδρίαση)  τάχθηκαν υπερ της άποψης ότι η κατανομή μαθημάτων πρέπει να γίνει με βάση τις πρώτες αναθέσεις όπως λέει η νομοθεσία και ότι δεν τίθεται θέμα δικής μου υπεραριθμίας εφόσον έχω μαθήματα πρώτης ανάθεσης. Να σημειώσω οτι στο σχολείο της οργανικής μου θέσης καλύπτω ωράριο αποκλειστικά με μαθήματα πρώτης ανάθεσης.


Ένα  ακόμη θέμα που αποδεικνύει οτι το θέμα πρέπει να αντιμετωπισθεί ολοκληρωμένα και όχι στην τελευταία του φάση όπως το αντιμετώπισε το ΠΥΣΔΕ γιατί έτσι οδηγείται σε αδιέξοδο, είναι η κατανομή μαθημάτων του κλάδου στο 6ο Γυμνάσιο, μετά την απομάκρυνσή μου για 8 ώρες από αυτό. Οι ώρες της Φυσικής είναι 16. Στο σχολείο όμως υπάρχουν δύο Φυσικοί. Η Φυσικος, που τοποθετήθηκε πρώτη έχει υποχρεωτικό ωράριο 18 ώρες. Δέν πρέπει να πάρει όλες τις ώρες Φυσικής σαν πρώτη τοποθετηθείσα και σύμφωνα με αυτά που αναγράφονται σε προηγούμενες αλλά και στην τελευταία Υπουργική απόφαση; (23464/Γ2/ΦΕΚ654 Β παρ.5 Σημείωση1: “Με τα μαθήματα α'ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα β'ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο”). Δηλαδή υπαρχουν 16 ώρες α'ανάθεσης για να καλύψει το υποχρεωτικό της ωράριο και 2 ώρες β'ανάθεσης για να συμπληρώσει το υποχρεωτικό της ωράριο. Εάν όμως πάρει όλες τις ώρες της Φυσικής, μένει η Φυσικός που τοποθετήθηκε δεύτερη, διδάσκοντας 16 ώρες (όσο είναι το υποχρεωτικό της ωράριο) αποκλειστικά μαθήματα β'ανάθεσης, πράγμα το οποίο είναι αποτέλεσμα του ότι πηρε οργανική θέση με 2 ώρες μαθήματος α'ανάθεσης και του οτι δεν κρίθηκε σαν υπεράριθμη την αμέσως επόμενη χρονιά, όταν έμεινε με 0 ώρες μαθήματος α'ανάθεσης. Η νομοθεσία όμως λέει ότι δεν μπορούμε να διδάσκουμε περισσότερες απο 10 ώρες μαθήματα β'ανάθεσης.

Ο Δ/ντης του 6ου Γυμνασίου, για να παρακάμψει αυτό το εμπόδιο, πρότεινε στη  συνεδρίαση του Συλλόγου καθηγητών στις 2-11-2012 να μοιρασθούν οι ώρες της Φυσικής στις δυο Φυσικούς και να πάρει  απο 8 ώρες μαθήματος  καθεμιά. Σε αυτό το σημείο θέλω να ρωτήσω: η σειρά τοποθέτησης  ισχύει για εμένα και φεύγω από το σχολείο σαν τελευταία τοποθετηθείσα, αλλά δεν ισχύει για τις Φυσικούς κατά την ανάθεση μαθημάτων; Ο Σύλλογος καθηγητών με συντριπτική πλειοψηφία, αποφάσισε να γίνει η κατανομή μαθημάτων με τον ίδιο τρόπο που γίνεται όλα τα χρόνια σε όλα τα σχολεία για όλες τις ειδικότητες και τους κλάδους: να πάρουν δηλαδή οι καθηγητές  με βάση τη σειρά τοποθέτησης στο σχολείο πρώτα τα μαθήματα α'ανάθεσης ώστε να καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και μετά τα μαθήματα β'ανάθεσης (μέχρι 10 ώρες)  για να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριοκαι όσοι καθηγητές δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους με αυτό τον τρόπο, να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου. Το πρακτικό αυτής της συνεδρίασης δεν έχει γραφεί μέχρι σήμερα 25-11-2012, με την αιτιολογία ότι η απόφαση του Συλλόγου δεν είναι σύννομη!

Σας παρακαλώ σαν συνδικαλιστικό μου όργανο να παρέμβετε.  Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθειά σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου